Ostatnimi czasy nie ma chyba osoby, która choć raz nie wpadła na artykuł dotyczący zdjęcia… jajka wrzuconego na instagram. Przez bardzo długi czas nie było wiadomo czy jest to akcja zakrojona na wielką skalę czy jednorazowy żart. Fakt faktem sama nazwa profilu „world record egg” mogła sugerować jaki był tego zamiar – pokonanie rekordu zdjęcia córki celebrytki Kylie Jenner posiadającego 18 milionów polubień. Cel został oczywiście osiągnięty bo w chwili pisania artykułu polubień jest już ponad 52 miliony. Im dłużej trwała akcja tym domniemań było oczywiście coraz więcej. Szczególnie, że zdjęcia dodawane na profilu ukazywały jajko w coraz gorszej kondycji. Dopiero piąte zdjęcie dało nam pełniejszy obraz rzeczywistości – zamiast popękanych resztek mieliśmy ponownie całe jajko jednak z czymś bardzo ale to bardzo charakterystycznym – mowa tu o szwie jaki mają piłki do futbolu amerykańskiego.

Na początku lutego zaplanowany był finał rozgrywek NFL czyli Super Bowl. No ale co ma do tego jajko? Jak się okazuje za akcją stoi obecnie firma Hulu znana bliżej głównie amerykanom, a która zajmuje się streamingiem filmów i seriali na ten właśnie rynek. Jak sami przyznają nie oni zapoczątkowali akcję z jajkiem jednak postanowili na niej skorzystać. Czytając to zapewne każdy spodziewał by się natarczywej reklamy VOD jednak tym razem było inaczej. W trakcie jednego z okienek podczas Super Bowl wyemitowany został 30 sekundowy filmik informujący o całej akcji. Nie reklamował on jednak usług Hulu, a Mental Health America zajmującego się problemami związanymi z depresją. Pękająca skorupka miała tu oznaczać nacisk i pękającą psychikę osób aktywnych w mediach społecznościowych co obecnie staje się coraz częstrzym zjawiskiem.

Cały spot zobaczyć tutaj